tirsdag den 14. september 2010

vores interesser

er det ikke nok at vi har fattigdomsgrænserne
at værne om
skal vi også tage vare på andres interesser
hvis de ligner vores egne
men set fra en anden synsvinkel
hvis mine interesser ligner dine
set fra dit køkkenvindue
for du kan kigge over til mig
og jeg har bagt hindbærtærte
og mine gæster har spist op
og jeg har taget opvasken
og du kan se mit opvaskestativ med tallerkenerne
blåt og hvidt porcelæn
du har selv tallerkener der ligner dem fuldkommen
jeg har tændt for radioen
og det har du også men du kan ikke høre
hvilket program jeg lytter til
men hvis du kan gætte det
er jeg så nødt til at respektere dine interesser
hvis jeg ikke kan se dig
hvis jeg ikke kan høre dig
hvis du overvåger mig
hvis udtalen af n i hindbær
bliver til m
hvis det udtales
med lukkede læber?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar