tirsdag den 7. september 2010

total sol

en total assimilering med realkreditlån
med det bestående vinden går tværs
gennem lejligheden tidlig sol
total sol en ny kulde i luften en total
assimilering med de bestående
omstændigheder ja den er
da ganske pæn men ingen
spiseplads i køkken og de
eksisterende forhold på
gulvene ikke mindst det
pulserende caféliv de iskolde
plankegulve de solbeskinnede
parketgulve nylakerede bestående
gulve eksisterende pulserende
gulve som fødderne slæber sig
hen over men vor beslutning
om problemet er lyset
at gennemføre den
er simpelt hen for
mørk den totale
assimilation burde vende mod
sydvest det bestående den lyse
beslutning den totale assimilation
eller vor mørke beslutning om
realkreditlån om ikke at gennemføre
send mig dine renteudgifter
træk dem venligst fra i skat den totale
assimilation ny kulde ny sol den totale
assimilation og jeg havde allerede
i min tidligste barndom en sjælden
fredelig beliggenhed og jeg havde
indset at jeg ikke var i stand til
at gennemføre drømmen om
ingen trafikstøj ingen gennemkørende
trafik om den totale assimilation men
der var ingen spiseplads hvordan falder
lyset er der aftensol vidunderligt
et helt fantastisk køkken-alrum
venligst beliggende i stand til at
assimilere mig med det bestående
med den sande vrede, med det eksisterende
med livet, i koksgrå og neutral stil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar