tirsdag den 7. september 2010

Det centrale spørgsmål

Dette er det første spørgsmål
Jeg nogensinde stiller
(Amager fælled ligger
nøgen og udstrakt)

Fortæl mig at det er
Et godt spørgsmål
(agersnerle
brændeskærm

engnellikerod)

Er du ikke enig i
At spørgsmålet er godt
(filtet burre
gul snerre)

Selvom du måske har hørt det
(hvas randfrø
hvid stenkløver)

Utallige gange før?
(kruset skræppe
kruset tidsel

krybende potentil)

Hvor flyver ænderne hen
Om vinteren
Når søen fryser til?
Hvor flyver ænderne hen?
Det er mit første og
vigtigste spørgsmål
(mangeblomstret ranunkel
nyserøllike)

Besvar det før du foretager dig
Noget som helst andet
(slank blærerod)
Nej
(smalbladet kællingetand)
Jeg vil ikke høre et standardsvar
(stribet kløver)
Jeg vil ikke have en automatreaktion
(kåltidsel)
Vi bliver nødt til at
lave en handlingsplan
Det kan ikke udskydes længere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar